Skip to main content

CoQ-Trol Plus: CoQ10 BERWAJAH BARU DARI SHAKLEE

Assalamualaikum,
Haii semua...

Bermula 1 January 2018, Shaklee Malaysia telah membawa masuk satu produk baru bagi menggantikan CoQ Health yang telah dihentikan jualannya di negara kita sekitar 3 tahun lalu. Produk baru ini dikenali sebagai CoQ-Trol Plus.

Produk CoQ-Trol Plus ini adalah antara supplement yang terbaik untuk kesihatan jantung dan sememangnya ditunggu-tunggu oleh kebanyakan pengguna setia supplement Shaklee.

CoQ-Trol Plus merupakan campuran prorietari 100mg Coenzyme Q10 Resveratrol dan Tokoferol yang memberikan hasil dan manfaatCoQ10 yang lebih baik.
Coq10 untuk Kesihatan Jantung

Jantung kita mengepam kira-kira 2000 gelen darah seluruh badan setiap hari. Sebagai otot yang paling kuat bekerja di dalam badan kita dan juga sebagai pusat kawalan utama sistem peredaran darah, jantung kita memerlukan sejumlah tenaga untuk berfungsi dengan efficient.


Tenaga yang diperlukan oleh jantung disediakan dengan bantuan nutrien yang dikenali sebagai Coenzyme Q10 (CoQ10) yang juga berperanan dalam menyokong kesihatan saluran darah. CoQ10 dihasilkan secara semula jadi oleh badan kita dan CoQ10 juga terdapat dalam semua sel dalam badan kita.


Pengambilan makanan tertentu dapat membantu mengekalkan tahap CoQ10 dalam sel badan kita. Akan tetapi, jumlah CoQ10 yang kita dapat daripada makanan basanya kurang daripada 10mg sehari. Faktor-faktor seperti pemakanan yang tidak sihat dan pendedahan kepada radikal bebas setiap hari menjadikan kita memerlukan nutrien ini lebih dengan pengambilan makanan tambahan untuk memastikan paras CoQ10 dalam sel kita adalah mencukupi.


Jantung kita berdenyut sekitar 100,000 kali sehari.


Penggunaan ubat-ubatan tertentu boleh mengurangkan tahap CoQ10dalam darah. Contohnya Statin. Statin adalah ubat untuk kolestrol. Statin bukan sahaja menurunkan paras LDL (kolestrol jahat), tetapi Statin turut mempunyai kesan sampingan iaitu menghalang tubuh kita daripada mengeluarkan CoQ10 secara semulajadi.


Tahap CoQ10 dalam darah boleh menurun sehingga 50%. 

Kenapa penting CoQ10 ni?

CoQ10 ada di dalam sel badan secara semulajadi dan sangat penting untuk pengeluaran tenaga, terutamanya hati. Tanpa CoQ10 yang mencukupi, pengeluaran tenaga dalam sel akan menurun dan akan menyebabkan fungsi jantung turut terjejas.


Selain itu, CoQ10 membantu melindungi daripada kolestrol jahat (LDL). Ini desebabkan CoQ10 mempunyai aktiviti anti-oksida yang kuat dan dapat membantu melindungi arteri kita daripada kerosakan akibat LDL yang teroksida. Kolestrol LDL yang teroksidasi boleh merosakkan salur darah dan boleh mencetuskan perkembangan plak arteri. Pembentukan plak arteri akan membawa kepada penyempitan arteri dan akhirnya menghalang aliran darah ke jantung dan otak, menyebabkan serangan jantung atau strok.


Jadi secara ringkasnya, CoQ10 sangat penting untuk:



  • Tenaga kepada sel, supaya jantung dapat berfungsi dengan baik
  • Mengurangkan kesan sampingan pengambilan statin
  • Menggalakkan pengeluaran enzim CoQ10
  • Melindungi arteri daripada kerosakan akibat oksidasi LDL
Apa Kata Pakar? 

Dr Stephen, Pakar Jantung -


menurut Dr Stephen, beliau telah memberi supplement CoQ10 kepada pesakit jantung pada tahun 1986 dn beliau sangat teruja dengan hasil dan peningkatan kesihatan pesakit beliau.




Dr Jamie McManus -


Dr Jamie pula mencadangkan CoQ-trol untuk kesihatan jantung. Selain CoQ-Trol, boleh ambil Omega Guard dan Phytocol-ST sebagai tambahan untuk supplement lengkap bagi kesihatan jantung.




Apa yang membuatkan Shaklee CoQ-Trol Plus lain daripada CoQ10 lain di pasaran?


✽ CoQ-Trol Plus mengandungi campuran unik CoQ10 dan resveratrol yang berfungsi untuk membantu menghasilkan tenaga dan menguatkan jantung anda. Resveratrol juga membantu melambatkan penuaan.


✽ CoQ-Trol Plus mengandungi minyak zaitun sebagai sebahagian daripada sistem penyerapan semulajadi daripada Shaklee.


Bagaimana CoQ10 Membantu untuk Mencantikkan Kulit?


Selain untuk kesihatan jantung, CoQ10 juga memainkan peranan yang penting untuk menjadikan kulit kita lebih cantik dan awet muda. Apabila umur kita semakin meningkat, paras CoQ10 dalam sel kita juga semakin berkurangan. Kebanyakan wanita yang berumur 30 tahun keatas juga mempunyai paras CoQ10 yang lebih rendah daripada yang sepatutnya.


Kekurangan CoQ10 akan membawa kepada kurangnya penghasilan kolagen dan elastin pada kulit. Kolagen sangat penting kerana ianya membuatkan kulit kita menjadi lebih tegang dan anjal. Manakala elastin menjadikan kulit kita lebih fleksibel. Kekurangan kolagen dan elastin akan menyebabkan kulit kita mula berkedut dan menjadi kendur.


CoQ10 juga membantu mencantikkan kulit dengan bertindak sebagai antioksidan yang kuat. Ia membantu meneutralkan radikal bebas yang merosakkan sel badan kita seterusnya akan menyebabkan penuaan berlaku dengan lebih cepat. Bila sel kita dilindungi, maka sel tersebut tidak mudah dirosakkan oleh radikal bebas.


Harga juga jauh lebih jimat dan berbaloi daripada supplement CoQ10 lain di pasaran.


Untuk pembelian CoQ-Trol Plus, sila klik link di bawah:


CoQ-Trol Plus


Atau boleh hubungi Ayu di no 019-2112805

Thanks for Reading!

Comments

Popular posts from this blog

CARA KIRA BONUS SHAKLEE

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Ramai yang tertanya-tanya, boleh buat duit ke dengan bisnes Shaklee ni? Susah tak nak dapat duit atau bonus? Macamana nak kira bonus, orang atas makan duit kita tak? Ha..banyak kan persoalan yang masih tak berjawab. Jangan risau, untuk ahli-ahli baru dan bakal-bakal ahli Shaklee, hari ini Ayu akan terangkan bagaimana caranya nak mengira bonus dan pastikan tiap-tiap bulan kita dapat 'duit poket' dari bisnes Shaklee ni. UNTUNG RUNCIT Ini adalah perkara asas yang perlu difahami oleh setiap pengedar Shaklee. Format : Harga Jual - Harga Kos = Untung Runcit Contoh: Harga Jual            = RM103 Harga Ahli (Kos) = RM83 Untung Runcit     =  RM20 PERFORMANCE BONUS Untuk setiap pembelian RM480 dan keatas, atau bersamaan dengan 200uv, anda akan layak mendapat Performance Bonus atau Cash Bonus. Peratusan bonus dipecahkan mengikut beberapa peringkat uv (Unit Volume) Apa itu UV? Jika anda perasan, di dalam starter kit terdapa

Read Me, Guide Me & Walk Beside Me

Assalamualaikum Semua.. Ayu seorang isteri dan ummi kepada sepasang cahaya mata. Ayu juga mash bekerja di salah sebuah syarikat minyak dan gas di Kuala Lumpur dan menjana pendapatan dengan menjadi Shaklee Independent Distributor sejak tahun 2013. My passion is about being health and beauty. Alhamdulillah, I am happy to help as much as possible people out there and I love what I am doing now. 😍 Ayu merupakan pengedar sah Shaklee untuk seluruh Malaysia, especially untuk area KLCC, Kota Puteri, Ijok, Puncak Alam dan sekitar lembah Klang. COD is available for KLCC, Ijok, Kota Puteri and Puncak Alam area. While postage is available to all adress in Malaysia also outside Malaysia. The rate for outside Malaysia's postage will be according to the Courier Company Service Provider rate ya. Email: ruzidahayusayuti@gmail.com WhatsApp: www.wasap.my/60192112805 FB Page: Vibrant Healthy Instagram: @ruzidahayu DISCLAIMER Semua maklumat, keterangan produk serta

YOUTH Skincare Terbaik untuk kulit Kering

Assalamualaikum, Hai semua. Okay, hari ni ayu nak share info mengenai masalah kulit muka yang kering. Sapa kat sini adda masalah kulit kering? Haaa.. meh sini Ayu nak cerita. Setiap orang memiliki jenis kulit yang berbeza beza, dan salah satunya adalah berkulit jenis kering. Kulit kering adalah satu keadaan di mana kulit kuang mendapat kelembapan yang mencukupi. Apabila kuit kering, bahagian wajah adalah yang paling ketara sekali berbanding kawasan kulit laih dibahagian tubuh kita. Penggunaan solekan atau 'make-up'  juga menjadi lebih mencabar kerana bahan solekan sukar ntuk menyerap dikulit wajah, solekan kelihatan seperti berkerak serta hasilnya tidak cantik dan halus. Bukan semua orang akan selamanya mempunyai kulit jenis kering ya. Ianya boleh di atasi dengan mengetahui faktor faktor penyebab kulit menjadi kering dan penggunaan skincare yang mampu mengawal lembapan kulit. Sebenarnya, kulit kering adalah petunjuk bahawa you kekurangan nutrisi Omeg