Skip to main content

10 SEBAB KENAPA AYU PILIH SHAKLEE

Asalamualaikum hye :)

Ada yang sedia maklum, Ayu sendiri adalah pengguna tegar product Shaklee dan juga pengedar supplement Shaklee. Dan untuk post harini, Ayu sendiri akan berkongsi kenapa Ayu memilih SHAKLEE.


10 SEBAB KENAPA AYU PILIH SHAKLEE??

1. Pengguna tegar Shaklee sejak 2012 sebelum terfikir untuk menjual. Ayu sendiri sudah mengamalkan sejak dulu sampai sekarang dan so far supplement paling berkesan Ayu pernah guna termasuk untuk tenaga dan skincare.


2. Yakin dengan kualiti product yang banyak memberi kesan positif pada diri Ayu sejak dulu. Salah satunya gastrik Ayu yang agak teruk dulu. Sangat bersyukur sebab dipermudahkan dengan ikhtiar cara ni.


3. Shaklee yang sudah bertapak di Malaysia sejak 20 tahun lalu telah banyak memberi manfaat pada pengguna samada yang menggunakan atau yang menjual. Sebuah company MLM yang paling teguh dan dipercayai. Company besar dari US dan juga dikenali di banyak negara besar termasuk Canada, China serta negara maju Jepun yang mempunyai kilang Shaklee sendiri di kaki gunung Fuji (Fujinomiya, Shizuoka)


4. Product yang bagus, disahkan selamat dengan kajian2 dari Shaklee Research and Development serta kolaborasi dari universiti2 yang menjalankan kajian dan eksperimen. Juga terbukti HALAL dan badan pemantauan halalnya disahkan oleh JAKIM. Product dah bagus, seterusnya cuma perlu fikir untuk share sama2 kebaikannya melalui bisnes. Dapat membantu menambah rezeki dalam masa yang sama membantu pengguna ke arah kesihatan dan kecantikan. Tidak salah bukan?

5. Bagi pengedar, tiada modal besar perlu dikeluarkan seperti bisnes MLM yang lain yang diragui di mana hasil jual belinya. Dengan RM80, anda diberi kit panduan berguna untuk memulakan bisnes. Selepas itu tiada istilah goyang kaki. Perlu berusaha berniaga seperti bisnes2 lain yang mempunyai akad jual beli seperti yang disaran dalam agama. Yang penting product yang dijual betul2 bermanfaat dan memberi kebaikan - (kecuali jika ada yang tidak sesuai, maka bukan rezekinya tetapi bukan bermakna product tak bagus sebab tidak semua orang sesuai dengan sesuatu product atau ubat).

6. System MLM Shaklee yang langsung tiada istilah menindas atau menipu. Dengan modal yang sangat rendah, anda usaha, anda belajar, anda berbisnes, dan anda tawakkal, maka anda berjaya. Menggunakan testimoni sebagai salah satu medium meningkatkan keyakinan bisnes juga adalah sesuatu yang diraikan dan majoriti perniagaan menggunakannya. Dengan menyebarkan kebaikan, bukankah bagus menyampaikan kepada yg lain? Dalam Shaklee, tiada istilah orang atas sahaja yang berpendapatan tinggi dan kaya raya, siapa yang usaha kuat dan tidak putus asa, dia akan dapat lebih dari orang atasnya. System yang adil dan sama seperti bisnes lain di luar bukan?

7. Tiada istilah “disebabkan bisnes MLM, pengedar cuma fikir kejar sale”. Product sudah terbukti bagus dan bermanfaat, jadi tidak salah sedikitpun untuk berusaha keras menjana pendapatan melaluinya. Pengedar sentiasa diajar dan diberikan ilmu dalam menjual produk2 berkaitan kesihatan dari segi info product, kebaikan product, cara penggunaan yang betul, perkara2 yang perlu diambil perhatian dan banyak lagi. Tidak wajib menjadi pakar dalam sesuatu bidang untuk menasihat atau berkongsi kebaikan kepada orang ramai. Pengguna sudah cukup bijak untuk memilih, meniliti, membaca dan melihat keberkesanan, serta membuat keputusan melalui pengalaman dan keadaan diri mereka. Tidak perlu menjadi Chef berijazah semata2 nak ajar orang memasak, tidak perlu menjadi mekanik semata2 nak ajar isteri anda isi angin pada tayar kereta. Yang penting, cari ilmu yang betul, amalkan dan manfaatkan bersama orang lain jika perlu.

8. Product yang bermanfaat, usaha dan strategi bisnes yang mantap, group support yang motivated, company yang kukuh, serta doa2 kepadaNya selepas berusaha, maka tiada sebab untuk anda tidak melakukannya hari ini. Cabaran tetap ada di mana2, perlu kuat dan yakin manfaatnya, serta belajar dan improve jika ada kekurangan atau salah dan silap.


9. Pendapatan yang mudah (dari segi pengurusan) diperoleh tanpa ada had maksimum. Bukan sahaja membantu orang, malah mampu mencapai impian2 yang diidamkan. Dari buat part time, pendapatan Shaklee lebih tinggi sekarang dari yang lain dan lebih mudah berbanding bisnes yang sudah diceburi. 


10. Antara bisness yang mendapat sokongan padu daripada keluarga terutamanya suami, parents dan kawan-kawan bisnes yang sentiasa bersama-sama membantu antara satu sama lain dalam membina semangat serta keyakinan diri untuk lebih berjaya. InshaAllah tetap yakin dengan Shaklee selagi Allah izinkan. 

Love,
Ayu

Comments

Popular posts from this blog

CARA KIRA BONUS SHAKLEE

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Ramai yang tertanya-tanya, boleh buat duit ke dengan bisnes Shaklee ni? Susah tak nak dapat duit atau bonus? Macamana nak kira bonus, orang atas makan duit kita tak? Ha..banyak kan persoalan yang masih tak berjawab. Jangan risau, untuk ahli-ahli baru dan bakal-bakal ahli Shaklee, hari ini Ayu akan terangkan bagaimana caranya nak mengira bonus dan pastikan tiap-tiap bulan kita dapat 'duit poket' dari bisnes Shaklee ni. UNTUNG RUNCIT Ini adalah perkara asas yang perlu difahami oleh setiap pengedar Shaklee. Format : Harga Jual - Harga Kos = Untung Runcit Contoh: Harga Jual            = RM103 Harga Ahli (Kos) = RM83 Untung Runcit     =  RM20 PERFORMANCE BONUS Untuk setiap pembelian RM480 dan keatas, atau bersamaan dengan 200uv, anda akan layak mendapat Performance Bonus atau Cash Bonus. Peratusan bonus dipecahkan mengikut beberapa peringkat uv (Unit Volume) Apa itu UV? Jika anda perasan, di dalam starter kit terdapa

Read Me, Guide Me & Walk Beside Me

Assalamualaikum Semua.. Ayu seorang isteri dan ummi kepada sepasang cahaya mata. Ayu juga mash bekerja di salah sebuah syarikat minyak dan gas di Kuala Lumpur dan menjana pendapatan dengan menjadi Shaklee Independent Distributor sejak tahun 2013. My passion is about being health and beauty. Alhamdulillah, I am happy to help as much as possible people out there and I love what I am doing now. 😍 Ayu merupakan pengedar sah Shaklee untuk seluruh Malaysia, especially untuk area KLCC, Kota Puteri, Ijok, Puncak Alam dan sekitar lembah Klang. COD is available for KLCC, Ijok, Kota Puteri and Puncak Alam area. While postage is available to all adress in Malaysia also outside Malaysia. The rate for outside Malaysia's postage will be according to the Courier Company Service Provider rate ya. Email: ruzidahayusayuti@gmail.com WhatsApp: www.wasap.my/60192112805 FB Page: Vibrant Healthy Instagram: @ruzidahayu DISCLAIMER Semua maklumat, keterangan produk serta

YOUTH Skincare Terbaik untuk kulit Kering

Assalamualaikum, Hai semua. Okay, hari ni ayu nak share info mengenai masalah kulit muka yang kering. Sapa kat sini adda masalah kulit kering? Haaa.. meh sini Ayu nak cerita. Setiap orang memiliki jenis kulit yang berbeza beza, dan salah satunya adalah berkulit jenis kering. Kulit kering adalah satu keadaan di mana kulit kuang mendapat kelembapan yang mencukupi. Apabila kuit kering, bahagian wajah adalah yang paling ketara sekali berbanding kawasan kulit laih dibahagian tubuh kita. Penggunaan solekan atau 'make-up'  juga menjadi lebih mencabar kerana bahan solekan sukar ntuk menyerap dikulit wajah, solekan kelihatan seperti berkerak serta hasilnya tidak cantik dan halus. Bukan semua orang akan selamanya mempunyai kulit jenis kering ya. Ianya boleh di atasi dengan mengetahui faktor faktor penyebab kulit menjadi kering dan penggunaan skincare yang mampu mengawal lembapan kulit. Sebenarnya, kulit kering adalah petunjuk bahawa you kekurangan nutrisi Omeg